18. juni 2011

Islender

Min bedre halvdel har lenge ønsket seg en "islandsgenser". Mine strikkeferidigheter har ikke tillatt meg dette prosjektet. En dag bestemte jeg meg for at NÅ var det på tide (uten å vite om jeg ville nå målet mitt)! Jeg kjøpte garn og satte i gang å strikke, selvfølgelig med min bestemor ikke så altfor langt unna. Ekspertisen må (nesten alltid) være tilstede!

I løpet av påsken var genseren ferdig. Her er resultatet.


Her er genseren sett ovenifra og ned.

Sett nedenifra og opp. Genseren er strikket med høy hals.

Mønster: Istex, Lopi 120
Garn: Trysil Garn, Arctic
Pinner: Rundpinner og strømpepinner nr. 4 og 6

Mønsteret var selvfølgelig på islandsk. I tillegg til å lære meg å strikke genser var jeg pent nødt til å oversette oppskriften til norsk. Dette tok tid! Uten Google Translate ville denne genseren aldri blitt født.

Til min store fortvilelse ble genseren for liten til min kjære. Akkurat LITT for liten. Så nå har jeg kjøpt inn nytt garn (i andre farger) og starter på en ny genser i samme møster. Jeg krysser fingrene for at en størrelse større vil passe han bedre!

På hvilke skuldre denne genseren ender opp er fortsatt uvisst, da jeg allerede har strikket en genser til meg selv.

Malle

5 kommentarer:

  1. Du har en flott blogg og anbefales til andre. Du er både fotograf og dyktig med håndarbeid.

    SvarSlett
  2. jeg har dette mønsteret på norsk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du hvor du har fått kjøpt det?? Jeg er svært interessert i å kjøpe maken,synes genseren er helt nydelig :-)

      Slett
  3. Kunne også gjerne ha tenkt meg dette mønsteret på norsk...Noen som vet hvor man får tak i det?

    SvarSlett