10. august 2011

Bloggedi-blogg-blogg!

Er nå tilbake etter en tre ukers roadtrip og ferie. Vi har sett store deler av det nordlige Norge, nærmere bestemt Norland. Utsikten har vi beskuet både fra bilvinduet og fra teltplassen. Museum og koselige cafeer har vi besøkt og nydelig drikke har vi hatt i glasset(og drukket). Feiret et nydelig brudepar med dans og sang sammen med en bØnshj av andre vakre mennesker. Kjørt mange mil (jeg ja, mannen har ikke førerkort) og bodd på et lite koselig hotell i Sverige. Drukket mang en kaffekopp hentet på Statoil (statoilkoppen, oh yeah). Vi har (til min store fortvilelse) kjørt over mange lem(m?)en på vei fra Alta til Hammerfest, SPLÆSJ! (det var de som gikk i veien!). ALT dette sammen med min kjære (som fyller år idag, HURRA!).

Nå nytes kaffe og kake (blautkak etter mannens ønske) uten den STORE feiringen. Hjemmestrikket genser har han fått, og han er MEGET fornøyd:


Her viser han frem genseren iført shorts i skogen bak huset. Genseren er den samme som i et tidligere innlegg, en islender! Den er strikket med samme type garn, fra samme mønster bare ulik størrelse. Denne har dog noen "kunstneriske" friheter, og enda mer unik! Og da passer den vel perfekt til min unike mann?

Blogging for meg går veldig i berg og dalbaner. Er plutselig tilbake!

5 kommentarer:

  1. Fin genser! Jeg vil også ha en om du kan lage en som ikke klør...

    SvarSlett
  2. Takk for det! Om du ønsker en genser som ikke klør må du selv gå i garnbutikken og kjenne på garnet. For om jeg ikke husker helt feil er det MYE du syns klør! :)

    SvarSlett
  3. Utgangspunktet mitt er alltid at alt klør! Så får jeg heller bli positivt overrasket :) Skal stikke innom en garnbutikk en dag og se. Jeg teller tre farger til det mønsteret der. Korrekt?

    SvarSlett
  4. Hei.Har et stort ønske.Kan jeg få låne/kjøpe/kopiere mønsteret på islandsgenseren av deg? Jeg har så lyst på en slik genser,og det har jeg hatt i mange år,og nå har jeg fått tak i Alafosslopi garn og de farvene du har på genseren, er de farvene jeg har kjøpt.På forhånd:takk

    SvarSlett