27. juni 2011

Knitting news

Som jeg skrev i et tidligere innlegg har jeg allerde strikket en genser til meg selv. En islender det også, men en helt annen type. Den har allerde vært i bruk en god del. Deilig og varm er den!


Bildene er tatt i pinsen, en deilig soldag med iskald østavind!


Oppskriften er på dansk, men er likevel veldig lett å forstå.

Mønster: Istex
Garn: Trysil Garn, Superwash ullgarn
Pinner: Rundpinner og strømpepinner 3 1/2

Nyter ferien med late strikkende dager. Har et par prosjekter på pinnene, så kommer tilbake med mer "knitting news".

5 kommentarer:

  1. Breaking news; Du er råflink, kjære! Gleder meg til neste genser er ferdig. ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Ja, den dagen kommer! :)

    Malle

    SvarSlett
  3. Fin genser! Kan den lages i garn som ikke klør? Isåfall har jeg lyst på en i størrelse XL :)

    SvarSlett
  4. Takk for det! Skal vi bli søsken i like gensere mener du? :)

    Malle

    SvarSlett
  5. Ja, gensertvillinger på en måte. Men bare om det ikke klør... :)

    SvarSlett