20. juni 2011

Long, long time ago

I vinter kom en nydelig jente til verden. Heklekroken gikk for fullt, for denne jenta skulle ikke fryse! Rakk ikke å ta bilde av "produktene" før jeg ga de bort. Mammaen til den søte eieren synes jeg måtte legge ut bilder, så hun sendte meg noen. Takk!


Denne jakken er friheklet. Altså uten oppskrift, så derfor ble armene litt lange (da er det jo godt at de kan brettes opp).

Mønster: Eget
Garn: Trysil Garn, Arctic
Heklenål: nr. 5


Tre luer og to par votter. Noe må man ha å velge og vokse i!

BLÅ/GRÅ LUE
Mønster: BekkiBjarnoll
Garn: Trysil Babygarn, dobbel
Heklenål: nr. 4

DJEVELLUE x 2
Mønster: Drops
Garn: Trysil babygarn
Pinner: Strømpepinner nr. 2

SELBUVOTTER
Mønster: Mirrevirre
Garn: Trysil, et eller annet
Pinner: Strømpepinner nr. 3

LILLA VOTTER
Mønster: BekkiBjarnoll
Garn: Pt2
Heklenål: 4


Fem par fargerike ullsokker. Dette måtte til da jenta tilbragte de første månedene i kalde vinterNorge!

FARGERIKE SOKKER
Mønster: BekkiBjarnoll
Garn: Sandnes, Fritidsgarn
Heklenål: nr. 6

Det er såpass lenge siden jeg strikket sokkene til høyre i bildet, at jeg ikke lenger husker hvilken garntype eller strørrelse jeg brukte av pinner. Mønsteret har jeg fått fra en garnbutikk for mange år siden. Tovet, tykk og varm er de i hvertfall!

Håper dette har bidratt til å holde jentungen varm i løpet av vinteren. Kanskje det gjør det enda, hvem vet?

Malle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar